Máte nějaký dotaz? +420228227652 info@lashespro.cz

Mohlo by se vám líbit

Košík0

V košíku nemáte žádné zboží.

Nevracejí se k vám zákaznice? Možná děláte některou z těchto 5 chyb!

06.08.24 1795x přečteno

Sdílet



Jednou máte plný diář a nestíháte, ale další měsíc klientky na doplnění řas prostě nepřijdou? Já už tohle období odlivu mám naštěstí za sebou, ale vy ho možná prožíváte právě teď. Propady návštěvnosti mohou mít mnoho důvodů. Prozradím vám, jaké jsou ty nejčastější a co se s tím, že vám ubývají zákaznice, dá dělat.

K tomu, abyste svůj beauty byznys udržela nad vodou a pokud možno v černých číslech, je důležité získat si co nejdříve velkou základnu věrných zákaznic, které se k vám budou vracet. Díky pravidelnému doplňování řas byste měla mít alespoň částečnou jistotu, že v následujícím měsíci pokryjete náklady na provoz a ještě vám navíc i něco zbyde. Navíc spokojené klientky jsou i „ambasadorkami” vašeho salonu a mohou vám zadarmo dělat reklamu mezi svými kamarádkami a kolegyněmi.

Co ale udělat v případě, že klientky najednou začnou ubývat? Tuhle situaci nechce zažít žádná z nás. Je to nepříjemné z provozního hlediska, ale také to často vede k tomu, že začneme pochybovat o svých schopnostech a dovednostech. Možná se v některém z následujících 5 bodů poznáte.

Jaké jsou nejčastější prohřešky, které odhánějí klientky?

1) Nekvalitní práce
Kvalita služeb je základním kamenem každého úspěšného podnikání. Pokud klientky nejsou spokojené s výsledkem vaší práce, pravděpodobně se nevrátí a navíc si můžete být jisté i tím, že o tom poví i dalším lidem - osobně nebo prostřednictvím sociálních sítí. V dnešní době může i jedna negativní recenze znamenat opravdovou pohromu.

prodlouzene_rasy

Vyplatí se tedy pracovat maximálně pečlivě, osvěžovat si dovednosti na kurzech a školeních s profesionály a také pracovat s kvalitními a osvědčenými materiály. Nezapomeňte také sledovat nejnovější trendy na poli lash artu a ptát se klientek na upřímnou zpětnou vazbu.

„Nevěrné” klientky se kolikrát nechají zlákat konkurencí a pak přijdou s pláčem, protože nové řasy jsou katastrofa. Měla byste jim zpackaný set opravit? Odpověď najdete v článku na blogu.

2) Nedostatečná komunikace
Dalším z nejčastějších důvodů, proč se klientky nevracejí, může být nedostatečná nebo nesprávná komunikace. Ujistěte se, že klientkám jasně vysvětlujete, jaké služby poskytujete, jak probíhá péče po aplikaci řas a kdy je potřeba přijít na doplnění.

Zapomnětlivým klientkám můžete schůzku připomenout smskou 1 - 2 dny předem. Nedocenitelné jsou i docházkové karty klientek, kam jim vždy následující návštěvu zapíšete. Výmluvy, že zapomněly přijít, nemají šanci :-)

Každá klientka chce cítit, že je pro vás důležitá. Věnujte pozornost jejich přáním a potřebám, pamatujte si jejich jména a předchozí návštěvy. Osobní přístup a zájem o klientky jim dodá pocit, že jsou u vás vítané a že se o ně skutečně staráte.

Samozřejmě, že nic se nesmí přehánět, ale upřímný, srdečný, ale profesionální vztah vám může pomoci klientky udržet. Mnohé z nich se k vám totiž rádi vrátí, protože budou mít pocit, že jsou v těch nejlepších rukou.

Dokonalý přehled o klientce nemusíte nosit v hlavě. Zapište si vše důležité do karty klientky. A před první návštěvou nezapomeňte každou klientku tak trochu vyzpovídat. Předejdete tak mnoha nedorozuměním a malérům. Na jaké otázky se před první návštěvou zeptat jsem pro vás sepsala do článku.

Pro komunikaci s klientkami můžete také využívat různé platformy. Co takhle vyzkoušet poslat info o speciální slevové akci pomocí sms nebo nebo do e-mailu? Pomoci s oslovováním nových klientek vám mohou i sociální sítě s fotografiemi vaší práce.

3) Nepřátelské prostředí salonu

Prostředí vašeho salonu hraje důležitou roli v celkovém dojmu, který si klientky odnášejí. Prostor, kam si přicházejí pro nový set řas, by měl být zároveň i místem, kde si odpočinou a kde se zcela uvolní. Pokud se v salonu z nějakého důvodu necítí dobře, pravděpodobně už se nevrátí.

Zde je rada jednoduchá - udržujte svůj prostor v čistotě, útulný a příjemný. Investujte do kvalitního a pohodlného lehátka, zmodernizujte interiér a dejte si záležet na detailech. Živé květiny, příjemná hudba nebo třeba nabídnutí kávy nebo sklenky prosecca po dokončení prodlužování řas každou klientku určitě potěší.

salon

Naprostá čistota by měla být pro profesionální lash artistku alfou a omegou, a to nejen kvůli klientkám, ale také kvůli návštěvám z hygieny. Jak se dá na takovouhle návštěvu připravit? Zjistěte v článku, jak se na kontrolu hygieny připravuje profesionální řasová stylistka.

A ještě jedna věc, na které záleží - okolí salonu. Vím moc dobře, že spoustu věcí ovlivnit nejde, ale zamyslela jste se někdy nad tím, jestli je vás salon na bezpečném místě? Je v okolí, kde zaparkovat? Neshlukují se v okolí provozovny podezřelé osoby? Působí okolí přívětivě? Pokud se klientky nebudou cítít bezpečně na cestě k vám, možná vám opravdu dají sbohem.

4) Nejasná cenová politika
Měníte často ceny? Nemáte na webu ani v salonu ceník? Nejde u vás platit kartou? Nedivte se, že to klientkám nevyhovuje.

Každý je rád, když dopředu ví, kolik peněz ho každá návštěva bude stát. Ohledně cen tedy komunikujte otevřeně a nebojte si za svou práci stanovit adekvátní odměnu. Pokud už přece jen musíte ceník upravit (kvůli zdražení u dodavatele nebo jinému zvýšení nákladů), dejte o  tom klientkám vědět dopředu a důvody jim stručně a jednoduše vysvětlete. Nebudou tak nemile překvapené a je velká šance, že nové ceny budou akceptovat.

lash_art

5) Nedostatek marketingových aktivit

I když máte skvělé služby a věrné klientky, nezapomínejte na marketing. Pravidelně propagujte svůj salon na sociálních sítích, vytvářejte zajímavý obsah a pochlubte se fotkami svých klientek. 

Jak správně fotit řasy, aby to vypadalo na sítích co nejlépe, vám radím v článku Umělé řasy: 14 rad pro dokonalé fotky vaší práce.

Pozornost na své služby také můžete pomocí aktivity v diskusních skupinách a fórech o umělých řasách. S hrdostí vystavte certifikáty o absolvovaných kurzech, pochlubte se novými typy řas, které u vás mohou klientky vyzkoušet nebo jim prostřednictví sítí nabídněte volné termíny.

O tom, jak najít vhodnou školitelku, která vás toho naučí co nejvíce, píši více v článku Naučte se umělé řasy aplikovat jako profesionálka. Školitelku si pečlivě vyberte

Myslete i na offline propagaci a označte svůj salon a vyzkoušejte sílu starých dobrých letáčků s nabídkou služeb. I to může být cesta, jak získat nové klientky, ze kterých se mohou stát vaše věrné zákaznice.

Ať už se rozhodnete “nakopnout” svůj byznys jakkoliv pamatujte, že udržení stávajících klientek je často levnější a efektivnější než získávání nových. Pracujte na zlepšování svých služeb, komunikace a marketingu a vaše klientky se k vám budou rády vracet.

Líbil se vám tento příspěvek? Pošlete ho dál...



Přihlášení zavřít

Cookies

Používáme soubory cookie ke správnému fungování vašeho oblíbeného e-shopu, k přizpůsobení obsahu stránek vašim potřebám, ke statistickým a marketingovým účelům a personalizaci reklam od Googlu i dalších společností. Kliknutím na tlačítko Přijmout vše nám udělíte souhlas s jejich sběrem a zpracováním a my vám poskytneme ten nejlepší zážitek z nakupování.

Vaše nastavení souborů cookie

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie v souladu s vlastními preferencemi a později podrobněji nastavit nebo kdykoli vypnout v patičce webu.

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí.

Personalizaci provádíme na základě vámi prohlíženého zboží. Dále pak upravujeme zobrazovaný obsah podle toho, co vás zajímá.

Tyto cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a za pomoci získaných dat pak můžeme zlepšovat zážitek z nakupování našim zákazníkům.

Tyto cookies jsou využívány reklamními a sociálními sítěmi včetně Googlu pro přenos osobních údajů a personalizaci reklam, aby pro vás byly zajímavé.