Máte nějaký dotaz? +420228227652 info@lashespro.cz

Mohlo by se vám líbit

Košík0

V košíku nemáte žádné zboží.

8 otázek, na které se před prvním prodlužováním řas musíte klientky zeptat

20.04.24 2487x přečteno

Sdílet



Vyhlédla si váš salon nová klientka a čeká vás první setkání. Vyplatí se to nepodcenit a vyčlenit si chvilku na takový malý výslech, kde se o klientky dozvíte vše, co byste před zahájením aplikace měla vědět. Na co se klientky před prvním prodlužováním řas nesmíte zapomenout zeptat?

uvodni-konzultace

Úvodní konzultace nebo vyplnění papírového či elektronického dotazníku není žádné zdržování nebo zbytečná administrativa. Naopak, je to známka profesionality a toho, že svou práci myslíte vážně. Jen, pokud budete mít dostatek informací, může samotná aplikace umělých řas proběhnout hladce a bez problémů.

První konzultace před nalepením umělých řas pomůže lash artistce udělat si představu o tom, po jakých řasách klientka touží a také může předejít tomu, aby klientka nebyla z výsledné podoby zklamaná nebo nešťastná. Prvotní rozhovor také napomáhá tomu, aby se dalo předejít alergické reakci na lepidlo a dalším zdravotním komplikacím.

Na co se klientky před prvním prodlužováním zeptat?

1) Jste na prodlužování řas poprvé?

prvni_konzultace

Tohle není jen tak nějaká zdvořilostní fráze. Zajímat by vás to mělo především proto, abyste věděla, jak moc podrobně máte klientku seznámit s celým procesem prodlužování. Měla by vědět, co nedělat před samotnou aplikací (nepít kávu, dojít si na WC, dokonale se odlíčit…). Také ji můžete upozornit na to, jak dlouho procedura trvá a jak budete krok za krokem postupovat. 
Klientka se samozřejmě může ptát na to, co jí zajímá a vy byste měla být připravena jí dotazy zodpovědět.

To, jestli klientka již v minulosti někdy na “řasách” byla, by vás mělo zajímat také abyste zjistila, co za značku kosmetiky její minulá řasařka používala a jestli se u klientky neprojevila nějaká alergická reakce nebo nějaký jiný problém s řasami, o kterém byste měla vědět.

Doptat se můžete i na styl umělých řas, který klientka v minulosti nosila nebo na důvod, proč se rozhodla salon změnit. Možná se dozvíte nějakou užitečnou informaci a budete vědět, na co si dát při práci s touto konkrétní klientkou pozor.

2) Projevila se u vás v minulosti nějaká alergie na kosmetické přípravky?

alergie_na_lepidlo

Tahle otázka je nesmírně důležitá! Tady jde totiž o zdraví. Doufejme, že klientky nebudou odpovědi zlehčovat rádoby vtipnými alergiemi na práci, děti, manžela apod, ale opravdu se nad touto otázkou zamyslí.

Pokud si nebude jistá, zkuste ji k odpovědi dovést návodnými otázkami, např: 
 - Objevila se u vás v minulosti vyrážka nebo kopřivka při použití nějakého kosmetického produktu?
 - Nepálí nebo nesvědí vás pokožka po použití kosmetických produktů určité značky?
 - Neprojevuje se u vás nějaká jiná alergie např. na jídlo, pyl, roztoče?

Alergická reakce na lepidlo na řasy může být velmi vážnou zdravotní komplikací a nevyplatí se případné riziko podcenit!

V případě pochybností nebo pokud si zkrátka chcete být jistá, že vše proběhne bez komplikací, navrhněte provedení tzv. patch testu, tedy testu snášenlivosti.

Patch test spočívá v tom, že klientce aplikujete pár zkušebních řas na obě oči pokud se do druhého dne neukáže žádná reakce, můžete se pustit do aplikace „naostro”.

3) Máte nějaké zdravotní obtíže, o kterých bych měla vědět?

Otázky na zdravotní stav jsou vždy velmi tenký led, ale věřte, že je opravdu důležité znát zdravotní stav pacientky před tím, než se jí a jejím řasám začnete věnovat.

Nejvíce by vás měly zajímat jakékoliv záněty, podráždění, ekzémy nebo jiné komplikace v okolí očí. Pokud v této oblasti zjistíte jakýkoliv problém, navrhněte klientce jiný termín s vysvětlením, že řasy jí ráda uděláte, až bude zdravá.
Toto platí i v případě, že klientku zrovna trápí nachlazení nebo sezónní alergie.

Při vstupní konzultaci byste ale měla získat informace o vážnějších zdravotních omezeních. Řada diagnóz totiž zcela nemusí souviset s očima, ale mohla by práci pěkně zkomplikovat, např. dráždivý močový měchýř nebo klaustrofobie.

Pokud používáte UV systém, nezapomeňte se zeptat, jestli klientka není epileptik. Blikání UV lampy by mohlo způsobit epileptický záchvat.

Určitě by také měla zaznít otázka, jestli klientka není těhotná. Pokud ano, tak doporučujeme přejít na UV systém, díky kterému klientka při procesu prodlužování řas nevdechuje tolik výparů jako z klasického lepidla. Dobré je také domluvit na poloze, ve které jí bude pohodlné ležet a na pauzách na toaletu.

4) Nosíte kontaktní čočky?

kontaktni_cocky

Pokud klientka uvede, že čočky nosí, měla by je při aplikaci z oka preventivně vyjmout. Ihned po aplikaci je pak dobré s nasazením počkat do druhého dne. 
Upozorněte jí také na to, že se občas stává, že umělé řasy čočce v oku z nějakého důvodu vadí v pohybu. To může způsobovat zarudnutí oka a jeho podráždění.

Bohužel to nelze úplně dopředu predikovat, ale v každém případě, pokud by se u ní podráždění objevilo, měla by být informována a mít v záloze brýle než společně identifikujete a případně i vyřešíte příčinu podráždění.

5) Co děláte za povolání a věnujete se pravidelně nějakému sportu?

povolani

Ano, tahle otázka zní zvláštně, ale je možná důležitější, než si myslíte. Z klientky potřebujete „vytáhnout”, jak moc aktivní život vede, aby jí nové řasy vydržely co nejdéle.
Jak víme, tak pot, voda, ale třeba i pára při vaření nebo odličovací přípravky nejsou s umělými řasami velcí přátelé. Na to musíme klientku vždy upozornit a doufat, že se našimi radami bude řídit.
Na základě informací můžete třeba zvolit vhodný typ lepení umělých řas (klasické lepidlo x UV lepidlo), délku řas nebo ji objednat na doplnění o něco dříve než je to běžné.

O tom, jaké jsou rozdíly mezi klasickou aplikací a UV systémem při prodlužování řas pojednává článek Bezpečná cesta ke krásným řasám. Pracujte s UV jako profesionál.

6) Našla jste si nějakou inspiraci pro své nové řasy na Instagramu nebo Pinterestu?

inspirace_na_sitich

Přijít s obrázkem vysněných řas uloženým v telefonu je určitě dobrý nápad, za který byste klientkám měla být vděčná. Úplně snadno tak zjistíte, co se klientce líbí a společně se můžete domluvit na tom, jak dlouhé řasy vybrat a jakou lash mapu zvolit. Obrázek totiž řekne více než tisíce slov a pouhý slovní popis by vám nejspíše dokonalou představu o vytoužených řasách neudělal.

Určitě je znáte všechny, ale jednotlivé typy nejčastěji užívaných lash map jsou hezky popsané v článku Lash mapping: co to je a jak na něj?

Někomu se líbí řasy velmi husté a výrazné, jiné klientky dávají raději přednost přirozenému looku s decentním zvýrazněním pohledu. S klientkou byste měla její volbu stylingu zkonzultovat a případně jí i decentně nasměrovat k jiné variantě, která jejímu tvaru obličeje a tvaru očí bude slušet o něco více.

Najít styling, na kterém se s klientkou jednohlasně shodnete, je moc důležité. Při aplikaci umělých řas totiž klientka bude vydána na milost a nemilost vlašim šikovným rukám a kvůli zavřeným očím a zafixovaným víčkům nebude moct finální podobu při jejím vzniku připomínkovat, ani korigovat. Bude vám muset věřit a na vás je, abyste její důvěru nezklamala.
Na závěr jsou sice možné ještě drobné úpravy, ale v rozvržení, délce, barvě a hustotě umělých řas byste měla mít jasno ještě před tím, než se u vás klientka položí na kosmetické lehátko.
 

7) Jaký vzhled řas preferujete?

lash_mapa

Chcete vypadat výrazně a dramaticky nebo raději necháte řasy jen přirozeně obkroužit oko? Chcete svůdný kočičí pohled nebo jste se zhlédla v některém z extravagantních módních trendů na Instagramu nebo na Tik Toku? Jaká je vlastně vaše motivace pro umělé řasy?

Tyhle otázky pomohou ještě více upřesnit, jak bude výsledný set řas vypadat. Jakmile budete vědět, co se klientce líbí a nelíbí, můžete toho do budoucna využít při informování o nových trendech či nových typech řas, které by mohly klientce slušet a vyhovovat.

8) Máte nějaké konkrétní požadavky nebo obavy ohledně prodlužování řas?

UV_system

Klientka, která bude informovaná a seznámená s průběhem aplikace umělých řas, bude klidnější a možná i spokojenější. Možnost zodpovězení jejích otázek (ačkoliv vám možná některé z nich přijdou banální nebo přinejmenším zvláštní) pomáhá vybudovat důvěrný vztah, který je zárukou loajality a toho, že vás jen tak nevymění za jinou řasařku.

A pokud k tomu přece jen dojde, nemusíte si to brát osobně, možná jen prostě “nepřeskočila jiskra”. I to se může stát.

Nezapomeňte si všechny zjištěné informace od klientky zaznamenat do její návštěvní kartičky. Před její další návštěvou budete hned vědět, po jakých řasách sáhnout, jaký styl zvolit apod.

Držím vám palce, ať se vám všechny první schůzky s novými klientkami vydaří na výbornou a ať se k vám pro nové řasy vrací stále znovu.

Možná by vás mohla zajímat i tato témata:

Líbil se vám tento příspěvek? Pošlete ho dál...



Přihlášení zavřít

Cookies

Používáme soubory cookie ke správnému fungování vašeho oblíbeného e-shopu, k přizpůsobení obsahu stránek vašim potřebám, ke statistickým a marketingovým účelům a personalizaci reklam od Googlu i dalších společností. Kliknutím na tlačítko Přijmout vše nám udělíte souhlas s jejich sběrem a zpracováním a my vám poskytneme ten nejlepší zážitek z nakupování.

Vaše nastavení souborů cookie

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie v souladu s vlastními preferencemi a později podrobněji nastavit nebo kdykoli vypnout v patičce webu.

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí.

Personalizaci provádíme na základě vámi prohlíženého zboží. Dále pak upravujeme zobrazovaný obsah podle toho, co vás zajímá.

Tyto cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a za pomoci získaných dat pak můžeme zlepšovat zážitek z nakupování našim zákazníkům.

Tyto cookies jsou využívány reklamními a sociálními sítěmi včetně Googlu pro přenos osobních údajů a personalizaci reklam, aby pro vás byly zajímavé.